Skip to content
Σεπτεμβρίου 8, 2006 / dilated

Να ποιος είναι ο εξυγχρονισμός!

Όπως είχα αναφέρει και σε προηγούμενο post φέτος το εκκαθαριστικό της εφορίας ήταν χρεωστικό. Έπρεπε να καταβάλω στην εφορία 96.60 ευρώ, ποσό που αντιστοιχούσε σε φόρο που δεν παρακρατήθηκε. Στη πίσω πλευρά του εκκαθαριστικού αναγράφοταν οδηγίες για τους τρόπους εξόφλησης. Ένας από αυτούς ήταν μέσω internet.

Πολύ ωραία είπα, ούτε τρέξιμο στις εφορίες ούτε τίποτα. Το μόνο που έμενε να αποφασίσω ήταν αν θα πλήρωνα το ποσό με την μία, ή αν θα έκανα χρήση των τριών ισόποσων δόσεων. Για κακή μου τύχη (σιγά τα πολλά λεφτά, έπρεπε να τα δώσω να ξεμπερδεύω) αποφάσισα να πληρώσω σε δόσεις. Μπαίνω λοιπόν στο site της Eurobank (στης οποίας την υπηρεσία e-banking είμαι συνδρομητής) και με έναν ειδικό κωδικό που έχει πάνω το εκκαθαριστικό κάνω την πληρωμή. ‘Ολα καλά, μόνο που γεννήθηκαν δύο ερωτήματα. Πότε είναι η δεύτερη δόση και πως θα πληρωθεί αυτή; Με τον ίδιο κωδικό; Με ένα τηλέφωνο στη Eurobank έμαθα πως οι δόσεις είναι κάθε δίμηνο και πως θα μου ερχόταν χαρτί από την εφορία με νέο κωδικό για τη δεύτερη δόση.

Επειδή όμως η Eurobank δεν είναι η εφορία, είπα να καλέσω στην ΔΟΥ Χαϊδαρίου για να δω αν θα μου επιβεβαιώσουν όσα μου είπε η τράπεζα. Έτσι αρχίσαν όλα…

Θα είμαι σύντομος. Η πρώτη υπάλληλος άκουσε τα δεδομένα, άκουσε την ερώτησή μου και μου απάντησε πως δεν έχει ιδέα και θα μου δώσει μια άλλη υπάλληλο. Η δεύτερη υπάλληλος, αφού άκουσε τα δεδομένα και την ερώτησή μου, δήλωσε και αυτή άγνοια για το θέμα και με σύνδεσε με κάποιον άλλο υπάλληλο. Ο τρίτος υπάλληλος, αφού άκουσε τα δεδομένα και την ερώτησή μου με παρακάλεσε να περιμένω μισό λεπτό. Στο μισό λεπτό φώναζε (προφανώς σε άλλους συναδέλφους) «ρε εσείς, ξέρει κανείς τίποτα για πληρωμές μέσω internet;» και ταυτόχρονα γέλαγε. Μετά από μισό λεπτό μου απάντησε πως δεν έχουν σχετική ενημέρωση από την υπηρεσία, αλλά επειδή είναι καλός θα μου δώσει ένα άλλο τηλέφωνο να καλέσω. Κάτι πήγα να πω σχετικά με το πως είναι δυνατό να παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής από το internet, αλλά η ΔΟΥ δεν ξέρει τίποτα, αλλά ο κύριος δεν είχε διάθεση.

Καλώ στο νέο τηλέφωνο (που πάλι κάπου μέσα στη ΔΟΥ Χαϊδαρίου ήταν) και πέφτω πάλι σε γυναίκα (4η υπάλληλος). Τα ίδια. Δεν γνώριζε τίποτα, αλλά θα με έδινε σε κάποια άλλη. Η άλλη (5η) δεν ξέρει ούτε αυτή. Έχω πλέον κουραστεί να εξηγώ όλη την ιστορία. Λέω στην υπάλληλο πως δεν είναι δυνατόν σε ολόκληρη εφορία να μη ξέρει κανείς και πως τελοςπάντων δεν έχω την διάθεση να μιλήσω με όλους τους υπαλλήλους μέχρι να βρω κάποιον που να ξέρει. Όλα αυτά σε πολύ πολιτισμένο τόνο. Μου λέει λοιπόν η υπάλληλος πως θα με συνδέσει με την υποδιευθύντρια. Ωραία λέω, καλεί το τηλέφωνο και ξαφνικά ακούω μια φωνή…παιδική! Αποκλείεται λέω, προσπαθώ να επικοινωνήσω με την πιτσιρίκα αλλά μάταια. Μου λέει τα δικά της. Ξαφνικά ακούω μια φωνή ενήλικα. Ρωτάω με ποια κυριά μιλάω και μου απαντά πως είναι η υποδιευθύντρια της ΔΟΥ και πως «χίλια συγγνώμη» γιατί σήκωσε το τηλέφωνο η «κορούλα» της χωρίς αυτή να την καταλάβει. Απαντώ πως κατάλαβα (τι μπουρδέλο είναι εκεί μέσα). Οκ δε το είπα αλλά θα έπρεπε. Λέω πάλι όλη την ιστορία και της τα χώνω για το γεγονός πως έχω μιλήσει με όλη την εφορία και κανείς δεν ξέρει και τι στο καλό γίνεται και που στο καλό θα μάθω εγώ αυτό που θέλω.

Η υποδιευθύντρια μου λέει να της αφήσω όνομα, ΑΦΜ και τηλέφωνο να το δει η ίδια και να με καλέσει. Της λέω να περιμένω στη γραμμή και μου απαντάει πως επειδή η ίδια δεν έχει υπολογιστή (δεν έχει υπολογιστή η υποδιευθύντρια της ΔΟΥ!!!) πρέπει να πάει σε άλλα γραφεία και πως θα καθυστερήσει. Για να τελειώνω, μετά από 15 λεπτά με παίρνει και μου επιβεβαιώνει όσα μου είχε πει η τράπεζα. Μου λέει όμως πως αν δεν έρθει κάποιο χαρτί ως τις 25 του μήνα να πάω στην εφορία να πληρώσω για να μη μπλέξω!

Με λίγα λόγια, ενώ διαλέγεις το (φαινομενικά) εύκολο να πληρώσεις μέσω internet, διαπιστώνεις πως κανείς υπάλληλος δεν έχει γνώση για τη διαδικασία και πως (πιθανότατα) τη δουλειά σου τελικά θα την κάνεις στην εφορία. Τι να τις κάνω λοιπόν εγώ τις τυμπανοκρουσίες για εξυγχρονισμό του δημοσίου και των υπηρεσιών του, όταν στην ουσία δεν υπάρχει προσωπικό να υποστηρίξει αυτό το «νέο σύστημα»; Όλα τριγύρω αλλάζουνε, κι όλα τα ίδια μένουν τελικά.

10 Σχόλια

Σχολιάστε
  1. toolman / Σεπτ. 8 2006 4:10 μμ

    xaxaxa! poli aman i oli fash!

  2. dimitris / Σεπτ. 8 2006 4:16 μμ

    kai esi giati rwtas perissoteres leptomeries? afou sou apantaei o ekprosopos tou latsi oti einai etsi! einai dynaton na mi kserei kotsam latsis kai na kserei i ptwxi ypodieythidria ?
    😛

  3. adamo / Σεπτ. 8 2006 5:47 μμ

    δεν έχει υπολογιστή η υποδιευθύντρια της ΔΟΥ!!!

    Να χαίρεσαι που δεν έχει. Τουλάχιστον είναι ειλικρινής. Θα μπορούσε να έχει και να μην τον ανοίγει ποτέ. Στο κάτω κάτω, για να κάνει τη δουλειά της σαν Υ/Δ δεν της χρειάζεται. Αυτό που της χρειάζεται είναι να έχει υπαλλήλους που να μπορούν να βγάλουν τη δουλειά με Η/Υ.

    Για το ζήτημα της ενημέρωσης. Εδώ υπάρχουν δύο θέματα: Κατ’αρχήν πήρες σε κάποιο τηλέφωνο εξυπηρέτησης κοινού, οπότε θα έπρεπε να σε στείλουν στο σωστό άνθρωπο με την πρώτη. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, γιατί ο υπάλληλος μπορεί να μη καταλαβαίνει τι ρωτάς- δε θα στο πει ποτέ, αλλά όταν περνάς τα δύο forwards, κανείς δεν έχει καταλάβει τι ζητάς. Ο φόβος του υπαλλήλου που εξυπηρετεί κοινό είναι να πει «δεν ξέρω». Γι’αυτό και προτιμάνε να λένε βλακείες αστήρικτες και ανούσιες, απλά για να φύγεις από πρόβλημά τους.

    Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να μην είναι ενήμεροι οι υπάλληλοι, ενώ κατά την υπηρεσία θεωρούνται ενήμεροι. Παράδειγμα: Έχεις δει τους πίνακες ανακοινώσεων στις Δ/Υ; Πάρε ένα χαρτί και φύγε. Ή κόλλα ένα δικό σου. Η πληροφορία υπάρχει, αλλά είναι ηλιθιωδώς προσβάσιμη άρα αδιάφορη. Αν πάει να κολλήσει κανείς καμιά αγγελία, μπορεί και να τη δει.

    Οι υπηρεσίες είναι στελεχωμένες από ανθρώπους τεχνοφοβικούς.

  4. dilated / Σεπτ. 8 2006 9:10 μμ

    Οι υπηρεσίες είναι στελεχωμένες από ανθρώπους τεχνοφοβικούς και ευθυνόφοβους και ωχαδερφιστές και τεμπέληδες, με λίγες εξαιρέσεις.

    Το ερώτημά μου ήταν πολύ απλό. Δηλ. η υπάλληλος της Eurobank που το κατάλαβε με την πρώτη ήταν πυρηνική φυσικός; Στη ΔΟΥ κατάλαβαν τι ζητάω, αλλά κανείς δεν ήξερε την απάντηση.

    Τώρα αν εχουν ενημερωθεί η όχι εμένα δε με ενδιαφέρει. Μπορεί να φταίει κάποιος από πιο ψηλά που όφειλε να ενημερώσει και να μη το έχει κάνει, αλλά εγώ δεν μπορώ να ξεκινήσω από τον κατώτερο υπάλληλο και να φτάσω στον υπουργό για να δω ποιος φταίει. Φταίει η υπηρεσία και ο εκάστοτε εκπρόσωπός της. Για να γίνω πιο σαφής, αν εχω εγώ ένα πρόβλημα με τη Vodafone (για κάποια δική της βλακεία) θα ζητήσω το λόγο από τον υπάλληλο που θα απαντήσει στην εξυπηρέτηση πελατών κι ας μην είναι δικό του το λάθος.

    Εν κατακλείδι εμένα η ψυχολογία του δημ. υπαλλήλου και η τακτική που ακολουθεί αυτός σε κάθε περίπτωση με αφήνει παγερά αδιάφορο. Εχώ θέλω να εξυπηρετούμαι. Κι όταν έχω ερωτήσεις για μια προβλεπόμενη διαδικασία, θέλω να παίρνω απαντήσεις και όχι να κάνω γνωριμίες με 10 διαφορετικούς υπαλλήλους.

  5. tsitas / Σεπτ. 8 2006 10:29 μμ

    Όλο αυτό που περιγράφεις αποδεικνύει οτι είναι ζωτικής σημασίας η ιδιωτική πρωτοβουλία. Είμαστε ένα κράτος εγκλωβισμένο στους ίδιους του τους μηχανισμούς. Ας πάψουμε επιτέλους να είμαστε εσωστρεφείς και μίζεροι και να καταφερόμαστε σε κάθε ευκαιρία κατά των ιδιωτών.
    Ο δημόσιος τομέας έχει γιγαντωθεί και είναι μια τεράστια χαβούζα πού δεν αφήνει να εξελιχθεί τίποτα. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

  6. adamo / Σεπτ. 8 2006 11:47 μμ

    Δηλ. η υπάλληλος της Eurobank που το κατάλαβε με την πρώτη ήταν πυρηνική φυσικός;

    Όχι, είσαι απλά τυχερός. Ειδικά με τη Eurobank εγώ είχα αρκετά προβλήματα εξυπηρέτησης, οπότε δεν είναι καλό παράδειγμα απέναντί μου. Το πιο πιθανό είναι να έχει ερωτηθεί τόσες πολλές φορές το call center τους που να υπάρχει standard απάντηση. Το ίδιο θα συνέβαινε και αν οι Εφορίες είχαν _ένα_ call center (να μια ιδέα Υπουργέ!).

    Μπορεί να είμαι γκαντέμης, μπορεί και ελιτιστής, αλλά πάντα μου έχει τύχει να εντοπίσω προβλήματα σε support lines για τον πολύ απλό λόγο πως συνήθως ρωτάω πράγματα έξω από τον τυφλοσούρτη. Και αυτό δεν έχει σχέση με το Δημόσιο ή Ιδιωτικό Τομέα, έχει σχέση με την ίδια τη δομή του call center.

    Τα υπόλοιπα δεν στα έγραψα για να δικαιολογήσω τα αδικαιολόγητα. Στα έγραψα για να καταλάβεις γιατί είναι αδικαιολόγητα. Για να μπορείς να παραπονιέσαι δίκαια (== δεν γίνεται η δουλειά σου) επικαλούμενος τα πραγματικά προβλήματα και όχι αυτά που υποθέτει ο καθένας από μόνος του.

    Εν κατακλείδι εμένα η ψυχολογία του δημ. υπαλλήλου και η τακτική που ακολουθεί αυτός σε κάθε περίπτωση με αφήνει παγερά αδιάφορο

    Και για αυτό δεν θα βελτιωθεί κανένας Δ/Υ.

    Εχώ θέλω να εξυπηρετούμαι.

    Τότε να απαιτήσεις από τη Διευθύντρια να τοποθετεί στις θέσεις εξυπηρέτησης του κοινού υπαλλήλους που να μπορούν να το κάνουν αυτό. Δεν μπορούν όλοι να εξυπηρετούν κόσμο σε σειρά αναμονής (τηλεφωνική ή πραγματική).

  7. loretta / Σεπτ. 9 2006 9:47 μμ

    Δε θέλω ούτε να σκέφτομαι τι εκνευρισμό προκάλεσες στην Εφορία, διακόπτωντας με τα τηλεφωνήματά σου τουλάχοστόν 5 υπαλλήλους από το Mah-Jong…
    Επίσης συμφωνώ με τον tsita.

  8. loretta / Σεπτ. 9 2006 9:47 μμ

    Δε θέλω ούτε να σκέφτομαι τι εκνευρισμό προκάλεσες στην Εφορία, διακόπτωντας με τα τηλεφωνήματά σου τουλάχιστόν 5 υπαλλήλους από το Mah-Jong…
    Επίσης συμφωνώ με τον tsita.

  9. loretta / Σεπτ. 9 2006 9:48 μμ

    Και αμάν αυτό το wordpress με τα κολλήματα που τρώει. Αααχχ δεν τον ήθελες το βλόγη…

  10. adamo / Σεπτ. 10 2006 12:32 πμ

    Mah-Jong? Βάζεις δύσκολα αγαπητή.

Σχολιάστε

