Skip to content
Δεκέμβριος 27, 2005 / dilated

Online παραγγελία, τελωνείο και ΕΛΤΑ

Θα προσπαθήσω να είμαι όσο γίνεται συντομότερος με αυτή την ιστορία.

Όλα ξεκίνησαν στις 28 Οκτωβρίου. Δύο φίλοι μου και συμπαίχτες μου στην ομάδα μπάσκετ συζητούν ότι θέλουν να αγοράσουν παπούτσια για το άθλημα και το πόσο ακριβά είναι. Τους προτείνω λοιπόν να τους βοηθήσω να παραγγείλουν online από το footlocker. Έρχονται σπίτι, βλέπουν τα παπούτσια (πολύ φθηνότερα) και αποφασίζουν να παραγγείλουν. Τους εξηγώ πως επειδή θα σταλούν από Αμερική, ενδέχεται να πληρώσουν τελωνιακούς δασμούς. Τα υπολογίζουν και βλέπουν ότι και πάλι τους συμφέρει. Το βράδυ της ίδιας ημέρας λοιπόν κάνουμε την παραγγελία, η οποία γίνεται στο όνομά μου και γενικά με τα δικά μου στοιχεία (διεύθυνση, αρ. κάρτας κτλ.).Να σημειωθεί ότι από το online κατάστημα του footlocker έχουν παραγγείλει αρκετοί γνωστοί μου στο παρελθόν και δεν αντιμετώπισαν κανένα απολύτως πρόβλημα. Μάλιστα, κάποιοι από αυτούς, γλίτωσαν και το τελωνείο.

Στις 30 Οκτωβρίου και αφού έχει προηγηθεί ένα email για επιβεβαίωση από το footlocker, λαμβάνω δεύτερο email, το οποίο με πληροφορεί ότι η παραγγελία (2 ζευγάρια παπούτσια) ταχυδρομήθηκε. Να σας αναφέρω πως το footlocker δεν στέλνει τις παραγγελίες στην Ευρώπη με κάποια εταιρία courier, αλλά με απλό ταχυδρομείο. Περιμένοντας λοιπόν τα παπούτσια πέρασε 1 μήνας, διάστημα που το footlocker είχε ορίσει ως μέγιστο χρόνο παράδοσης. Στις 30 Νοεμβρίου λοιπόν επικοινωνώ τηλεφωνικά με το customer service του footlocker στην Αμερική. Απαντάει κάποια κοπέλα στην οποία εξηγώ το τι έχει συμβεί, δίνοντάς της και τα στοιχεία της παραγγελίας. Αφού με αφήνει για λίγο στην αναμονή, με ενημερώνει πως αφού δεν έχω παραλάβει μέσα στο διάστημα των 30 ημερών, θεωρούν την παραγγελία «χαμένη» και θα μας τα ξαναστείλουν. Με την διαφορά όμως πως το ένα από τα δύο ζευγάρια δεν είναι πλέον διαθέσιμο στο συγκεκριμένο νούμερο. Τελικά αποφασίζω να μου στείλει αυτό που είναι διαθέσιμο και να μου επιστρέψουν τα χρήματα του δεύτερου ζευγαριού. Μετά από τρεις μέρες έρχεται το ζευγάρι που ξαναέστειλαν, αυτή τη φορά με courier και μου καταθέτουν και τα λεφτά του άλλου στο λογαριασμό μου.

Στις 24 Δεκεμβρίου, ελέγχοντας το ταχυδρομείο, βλέπω ειδοποιητήριο από το τελωνείο, το οποίο με ενημέρωνε ότι υπάρχει δέμα με δύο ζευγάρια παπούτσια και για να το παραλάβω θα πρέπει να καταβάλω το ποσό των 61 euro (φόρος). Οι ημερομηνία ελέγχου από το τελωνείο ήταν 7/12 και η σφραγίδα από το ταχυδρομείο στο Χαϊδάρι 21/12. Ειδοποιώ τους φίλους μου ρωτώντας τους αν θέλουν να πληρώσουν τα 61 euro ή αν θα τα αγνοήσουμε και μεγιά του σε όποιον τελικά τα πάρει (δεν ξέρω αν επιστρέφονται ή αν τα κρατάει τελωνείο/ταχυδρομείο). Μου λένε πως θα τα πάρουνε. Βασικά και εγώ το ίδιο θα έκανα και ας είναι λιγάκι κλεψιά! Εννοώ πως τελικά έχουν χρεωθεί ένα ζευγάρι και παίρνουν τρία! Το δέμα θα το παραλάβω αύριο, διότι σήμερα που πήγα στο ταχυδρομείο είχε ουρά χιλιομέτρων και εγώ δεν είχα χρόνο να περιμένω.

Παρατηρήσεις / ερωτήσεις:

  1. Ο συνολικός χρόνος που χρειάστηκε το δέμα για να φτάσει από τις ΗΠΑ στο ταχυδρομείο ήταν 54 ημέρες! (28/10 – 21/12)
  2. Ο χρόνος για να φτάσει το δέμα από το τελωνείο στο ταχυδρομείο ήταν 14 ημέρες! Αυτό φανερώνει το πόσο καλά και γρήγορα λειτουργούν αυτές οι δύο υπηρεσίες.
  3. Κάποτε στο ταχυδρομείο τα δέματα είχαν δικό τους γκισέ. Τώρα εξυπηρετούνται από τα κοινά ταμεία. Που σημαίνει ότι (π.χ. σήμερα) εγώ ο ένας που είχα δέμα, θα έπρεπε να περιμένω τους 150 που είχαν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι πως στη πλειοψηφία τους αυτοί οι άνθρωποι ήταν νέοι. Ακόμα λοιπόν ανέχονται να περιμένουν στην ουρά για να πληρώσουν ένα λογαριασμό, την στιγμή που τους προσφέρονται ένα σωρό εναλλακτικές και ξεκούραστες λύσεις (πάγια εντολή, ATM, internet)
  4. Όταν διαμαρτυρήθηκα σε μια υπάλληλο πως θα μπορούσε να υπάρχει ένας άνθρωπος για να εξυπηρετεί τα δέματα, μου απάντησε πως δεν υπάρχει προσωπικό. Την ίδια στιγμή, ακριβώς από πίσω της υπήρχαν 5 άτομα τα οποία είχαν μαζευτεί γύρω από ένα γραφείο με καφέδες και τσιγάρα και ανέλυαν το πώς πέρασαν τα Χριστούγεννα. Ρωτώντας την προηγούμενη υπάλληλο «Αυτοί τη δουλειά κάνουν;» πήρα ως απάντηση το «Αυτοί έχουν άλλη δουλειά». «Το βλέπω!» αποκρίθηκα, φεύγοντας και βλέποντας κάποιους από την ουρά να κουνάνε το κεφάλι τους, σα να μου έλεγαν «δίκιο έχεις». Στιγμιαία σκέφτηκα να τους ξεσηκώσω να διαμαρτυρηθούν που περιμένουν στην ουρά, αλλά θυμήθηκα πως ΑΥΤΟΙ φταίνε και τους άφησα στη δυστυχία τους.
  5. Εσείς τι θα κάνατε στην περίπτωση αυτή; Θα επιστρέφατε το δέμα, θα το κρατάγατε επικοινωνώντας με το footlocker για να πληρώσετε ή θα κάνατε την «πάπια» κρατώντας και τα παπούτσια αλλά και τα λεφτά σας;
  6. Υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή να πάρει χαμπάρι το footlocker ότι τελικά εγώ παρέλαβα και να μου ζητάει λεφτά;
5 Σχόλια

Σχολιάστε
  1. Paris Apostolopoulos / Δεκ. 27 2005 8:13 πμ

    Να παρει χαμπάρι το footlocker; οχι δεν νομίζω!

    Ηθικα, τα παπούτσια πρεπει να πάνε πίσω! βεβαια ποιος πληρώνει..για να ταξιδεψουν πισω;

  2. Chrisa / Ιαν. 3 2006 12:08 μμ

    Σιγά μην δώσεις τα παπούτσια σου πίσω… Και φυσικά σιγά μην το πάρουν κιόλας χαμπάρι…
    Master Li σου εύχομαι καλή χρονιά και υγεία και ευτθχία!!!!

  3. MyNameHere / Ιαν. 10 2006 4:25 πμ

    Και βέβαια θα ενημερωθεί το Footlocker ότι τα παπούτσια παραδόθηκαν!
    Master Li καλή χρονιά και ελπίζω εκτός φυλακής!!!

    (Πλάκα κάνω, μη βαράς)

  4. Ditikos Parakmiakos / Φεβ. 1 2006 6:27 πμ

    Συνηθισμένο φαίνομενο. Επίσης συνηθισμένο να σε χρεώνουν όσα γουστάρουν στα ΕΛΤΑ, ενδεικτικά dvd αξίας 100 euro απο το Amazon.Com πέρασε απο τελωνείο και ζήτησαν κερατιάτικα αλλα 180!!!!

  5. Γιάννης / Μαρ. 31 2007 1:52 πμ

    Εγω που αγορασα μια φωτογραφικη μηχανη 40 ετων για συλλεκτικους λογους την κοστολογησαν 350 δολλάρια στο τελωνειο και μου ήρθε ειδοποιητήριο να πληρώσω 57 ευρω φορους, τα διπλα απο οσα κοστισε!Την δευτερα θα παω να τους πω να μου δωσουν εμενα τα 57 ευρω και να την κρατησουν. Με την κοστολογηση που εκαναν τους συμφερει!

Σχολιάστε

