Skip to content
Οκτώβριος 20, 2005 / dilated

Είμαι 16άρης, σας γαμώ τα Λύκεια

Αφορμή για τα παρακάτω ένα περιστατικό σε μαγαζί ψιλικών της Καλλιθέας…

Μπαίνω να πάρω εφημερίδα. Εξυπηρετείται ήδη ένας πιτσιρικάς 16 χρόνων (την ηλικία του την έμαθα πιο μετά) ο οποίος έχει πιάσει κουβέντα με τον ψιλικατζή για τον Ολυμπιακό. Εγώ διαβάζοντας εξώφυλλα συνειδητοποιώ ότι στο ράδιο παίζει ο «Καθρέφτης» του Φοίβου Δεληβοριά. Ασυναίσθητα τραγουδάω. Με ακούει ο ψιλικατζής και ο πιτσιρικάς. Ο πρώτος μου λέει : «Σου αρέσει ο Φοίβος;». Απαντώ καταφατικά. Πετάγεται ο πιτσιρικάς: «Καινούριο Φοίβος είναι αυτό; Δε μου αρέσει!». Χαμογελώντας του εξηγούμε ότι δεν είναι ο Φοίβος (σκέτος) αλλά ο Φοίβος Δεληβοριάς. Ο πιτσιρικάς δεν τον ξέρει (λογικό). Ο ψιλικατζής συνεχίζει λέγοντας: «Για εμένα αυτός είναι ο νέος Σαββόπουλος». Αν και μου αρέσει πολύ ο Δεληβοριάς με αυτό δεν συμφωνούσα. Το γιατί δεν συμφωνούσα θέλει άλλο post για να αναλυθεί. Δεν έδωσα συνέχεια γιατί ήθελα να φύγω. Πρίν φύγω όμως ο πιτσιρικάς ρωτάει: «Ποιος είναι ο Σαββόπουλος;». Γυρίζω τον κοιτάω. Σίγουρα δε θα έχει ακούσει ούτε ένα κομμάτι του, αλλά δεν μπορεί, θα τον έχει δει κάπου. Του τον περιγράφω. «Α, αυτός ο βλάκας ο παππούς. Καλά είναι τραγουδιστής αυτός; Έχει κάνει καμιά επιτυχία;» λέει ο πιτσιρικάς. Ναι του απαντάω. Ένα παλιό κομμάτι που κάπου λέει «είμαι 16άρης, σας γαμώ τα Λύκεια». Ο πιτσιρικάς μένει σκεπτικός, ο ψιλικατζής χαμογελάει και εγώ αποχορώ. Στο δρόμο για την εταιρία σκέφτομαι…

Αλήθεια ποιος πιτσιρικάς σήμερα γνωρίζει τον παραπάνω στίχο; Ακόμα περισσότερο ποιος μπορεί να καταλάβει την εποχή που αυτός γράφτηκε. Δεν ξέρω αλλά είμαι πολύ απαισιόδοξος από την (πιο) νέα γενιά. Τους βλέπω στους δρόμους και στα καφέ. Φαίνεται να αδιαφορούν για τα σημαντικά και να νοιάζοντε για τα ασήμαντα. Είναι το εκπαιδευτικό σύστημα; Δεν έχουν πρότυπα; Πραγματικά δεν ξέρω, αλλά δεν τους βλέπω να ψάχνοντε. Μόνο οτι είναι trendy κυνηγάνε. Trendy ρούχα, μαγαζιά, απόψεις. Τους ακούω και είναι λες και διαβάζω Nitro. Μπορεί να λέω και μαλακίες. Μπορεί να ήταν έτσι και η δική μου γενιά. Απλά δεν βλέπω στο μάτι τους διάθεση να αλλάξουν κάτι. Μακάρι να είμαι λάθος.

υ.γ. Μη παρεξηγηθούμε, δεν είμαι κανένας της γενιάς του ’60. Το 1980 γεννήθηκα.

9 Σχόλια

Σχολιάστε
  1. Chrisa / Οκτ. 20 2005 2:16 πμ

    Aπλά έχουν άλλα πρότυπα και έχουν λίγο αμερικανοποιηθεί… Πιστεύω πως σου απάντησε έτσι για τον Σαββόπουλο από αντίδραση…

  2. Master Li Mu Bai / Οκτ. 20 2005 3:28 πμ

    Ναι μάλλον έτσι είναι, αλλά και πάλι δεν νομίζω να είχε ακούσει ποτέ του τον συγκεκριμένο στίχο.

  3. Paris Apostolopoulos / Οκτ. 20 2005 8:40 πμ

    Ουτε και εγω τον ηξερα (τον στιχο) αγαπητέ και ας έπαιζα την συννεφουλα απο μικρός στην κιθάρα. Και η δικιλα μας η γενιά ηταν το ίδιο για τα μάτια παλιότερων!

    Η παρατηρηση για την παιδεία ειναι το σημαντικό! Το συστημα διαλυεται και αυτό φαινεται σε κάθε νέο.Λυση δεν εχει δοθεί!

    Παντως με την κατάντια του Σαββόπουλου δεν θα αισθανομουν και τοσο άσχημα που ο πιτσιρικάς τον αγνοέι! βεβαια δεν τον αγνοεί πραγματικά οπως σωστά λες το κάνει απο αντίδραση..γιατι τα τελευταια χρονια θα τον εχει δει σε τατιανα και λαμπιρη…να μοστραρει στα μπουζουκια με τον Κακομοιρα!

    Ηταν καποτε 16 ο νιονιος αλλα τωρα με αυτά που κανει δεν υποστηρίζει πια την ιστορία του..την διαλύει!

  4. dimitris / Οκτ. 20 2005 11:10 πμ

    το στιχο ουτε που τον εχω ξανακουσει.Τον Σαββοπουλο δεν τον παω με τιποτα το ιδιο και τον φοιβο:)
    αλλα ολα στη ζωη ειναι θεμα παιδειας.
    Και στην Ελλαδα η παιδεια ειναι απλα αγνωστη λεξη.

  5. Master Li Mu Bai / Οκτ. 20 2005 11:12 πμ

    Για την παρακμή του Σαββόπουλου συμφωνώ απόλυτα και το ξέρεις. Αλλά ό,τι έγραψε δεν ξεγράφει. Απλά θλίβομαι να βλέπω ένα πρότυπό μου να γίνεται παρακμή. Τι να κάνεις όμως. Καιροί και άνθρωποι αλλάζουν

  6. Thrass / Οκτ. 21 2005 1:28 πμ

    E, πόλεμος είναι. Από τη μία οι μόνιμοι αντιδραστικοί, από την άλλη το Cosmopolitan με ένθετο τιτλοφορημένο «Εδώ Πολυτεχνείο: Συμβουλές για μια ξένοιαστη φοιτητική ζωή» (όποιος δεν το είδε, έχασε).

    Το συγκεκριμένο στίχο του Σαββόπουλου τον κρίνω ως φτηνό λαϊκισμό. Σχεδόν κανείς 16άρης δεν είναι σε θέση να κρίνει ποιά «λύκεια» πρέπει να «γαμήσει», ούτε το γιατί να το κάνει. Του λείπει η εμπερία από τη ζωή, του λείπει η συνθετική σκέψη, του λείπει η ικανότητα κατανόησης των συνεπειών κλπ-κλπ.

  7. Maiandros / Οκτ. 25 2005 4:26 πμ

    Συμφωνώ με τον Thrass… Δε θέλω να φανώ ρατσιστής, αλλά μήπως έχουμε υπερεκτιμήσει λίγο την ηλικία των 16; Από που κι ως που περιμένουμε παπάδες από παιδιά; Εμένα, που είμαι του 73, δεν μου φάνηκαν καθόλου περίεργα τα όσα είπε ο πιτσιρικάς, δεν περίμενα κάτι παραπάνω από παιδιά που τώρα ξεμυτίζουν.

  8. Anonymous / Νοέ. 5 2005 10:51 πμ

    μιτσος. Είμαι κι εγο 15 πες ουτε εγω εχω ακούσει αυτο το στοίχο(θέλο ώμος).στην παρεα κι ετσι μιλαμε μονο για γκομενακια μλκιες και τετοια,προσωπικα εχω βρει ελαχιστους συνομίλικους που να γνωρίζουν γιατί πρέπει καποια πραγματα να αλάξουν και όχι μόνο για να χάσουμε ώρες η να αποκτήσουμε περισσοτερο χρόνο

  9. Prowler213 / Απρ. 23 2007 3:18 μμ

    Ολη αυτή η ιστορία δείχνει μάλλον ότι το χάσμα των γενεών δεν είναι πλέον μεταξύ γονιών και παιδιών….πλέον είναι μεταξύ 25+ και 25-….και σε ένα βαθμό αν το δείτε προσεκτικά υπάρχει χάσμα μιας και τα παιδιά που μπήκαν στη ζωή αυτή τη δεκαετία είναι ανάλαφρα, κουρεμένα σαν περίεργα όντα και ισοπεδωμένα σε αντιλήψεις! Ακούνε δλδ Πανούση για να γελάσουν και γελάνε με τον Dylan…

    O Δεληβοριας αυτή την εβδομάδα βγαίνει ΕΞΩ και εξοστρακίζει 11 σημεία του χώρου που ακόμα δεν έχουμε εξερευνήσει! Αυτήν την πέρα χώρα αξίζει να τη ζήσουμε…να ζήσουμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το ΤΩΡΑ και όχι να βαμπιρίζουμε το παρελθόν!

    Ο,τι θέλετε ως νέο να μάθετε το επισήμως ανεπίσημο site του Φοίβου Δεληβοριά θα είναι στη διάθεση σας: http://www.foidel.gr

    Τα λέμε το Μαιο στις συναυλίες!

Σχολιάστε

